Sunčicin blog: Recenzija petog albuma Ariane Grande ,,Thank U, Next”!

Ćaos, ponovo. Sunčica je i tu sam sa novim, 107. po redu blogom i ovoga puta je u pitanju recenzija jednog, za mene veoma važnog albuma-petog po redu studijskog albuma ,,Thank U, Next” Ariane Grande. Danas (u trenutku kada pišem ovaj blog) je izašao ovaj album i ja sam, naravno, jedva čekala da napišem njegovu recenziju. Naravno, kao i svaki svoj dosadašnji blog, i ovaj ću započeti sa nekoliko uvodnih reči, a zatim prelazimo i na samu temu ovog bloga.

Dakle, pre svega par meseci, kada sam pisala recenziju Arianinog albuma ,,Sweetener” već sam naglasila da njenu muziku stvarno obožavam, i tu nema priče. Ovaj album je, inače, Ariana najavila još pre par meseci, kada je objavila istoimeni vodeći singl sa njega. Takođe, u međuvremenu je izašao i promo singl ,,Imagine” kao i drugi singl po redu-,,7 Rings”. Neki nazivi pesama su se pojavili u spotu za pesmu ,,Breathin'” sa prethodnog albuma, uključujući, između ostalog, pesmu ,,Remember” ali ta pesma se ipak ne nalazi u okviru ovog albuma. Danas je takođe izašla i pesma ,,Break Up With Your Girlfriend, I’m Bored” kao najnoviji singl. Na albumu nema dueta, kao što možda već znate, ali je zato tu 12 sjajnih solo pesama. Bilo kako bilo, stvarno neću više dužiti sa ovim uvodnim delom, jer sam i sama nestrpljiva da napišem ovaj blog, tako da hajde da konačno pređemo na samu temu bloga!

1. Imagine

Već na samom početku, tu je pesma ,,Imagine” kao promo singl sa albuma. Pojavila se pre nešto manje od 2 meseca. Stihovno, govori o nežnoj ali i nedostižnoj ljubavi, a Ariana je sama rekla za pesmu da nekako balansira energijom između ,,Thank U, Next” i ,,7 Rings” jer su one nekako više usmerene ka sebi, dok je ,,Imagine” nekako takoreći ,,ranjiva” i više nesigurna balada. Takođe, rekla je i da je želela da mix-uje te dve energije kako bi prenela kroz stihove svoja osećanja na neki način. Hoću da pohvalim i čuvene ,,whistle notes” , koliko mi se čini najviših mogućih tonova glasa (ispravite me ako nije tako jer, opet kažem, nisam nikakav stručnjak) i kojih ima nekoliko u ovoj pesmi i gde Ariana zvuči apsolutno savršeno, nema se šta više reći za to, jednostavno.

2. Needy

Pesma koja je stvarno nežna i skroz relaksirajuća, a po mom mišljenju je nekako najupečatljiviji tekst ,,You can go ahead and call me selfish (Selfish). But after all this damage, I can’t help it (Help it)” jer je baš realističan i nekako stvarno razumljiv kada se obrati pažnja na širu sliku, kako bi se reklo. U svakom slučaju, stihovno, pesma govori o nekome kome stvarno treba jednostavno pažnja i neka privrženost, jednostavno da se oseća poželjno u nečijem društvu i neko emotivno razumevanje i podrška. Možda nekada i sami mislimo da je smo naporni nekome zbog toga, ali je zapravo sasvim drugačije. Stvarno opuštajuća pesma, čiji smo naziv imali prilike da inače primetimo u spotu za pesmu ,,Breathin’ ” a zatim i u ,,Thank U, Next” u okviru sjajnih modnih kombinacija, pisalo je ,,A Little Bit Needy”. Super pesma, bilo kako bilo.

3. NASA

Moj trenutni favorit sa ovog albuma. Još jedna od pesama čiji smo naziv saznali u spotu za pesmu ,,Breathin’ “. ,,Think I’m better off here all alone tonight. Ain’t no checkin’ on when I get home tonight. Just makin’ sure I’m good on my own tonight. Even though there isn’t nothin’ wrong tonight” su neki od stihova koji ukrašavaju ovu pesmu, o kojoj možete dosta nekih asocijacija da imate iz njenog samog naslova. Pesma je inače nešto bržeg ritma, a takođe, ako ste primetili u samom tekstu koji sam izdvojila malopre, ima nekih nagoveštaja i ka pesmi ,,Better Off”, njenoj pesmi koja je izašla pre par meseci u okviru njenog albuma ,,Sweetener” i koja u principu, govori o samoći, ali kako je i to u redu i kako je jednostavno nekada dobro biti sa sopstvenim mislima, sve kroz neku metaforu govoreći. Ima takođe dosta poređenja sa samom astronomijom i inače o svemiru. Takođe, naslov ove pesme smo mogli primetiti i u spotu za ,,7 Rings”. Sem toga, ovo je jedina pesma kod koje je naslov stilizovan sve u velikim slovima, dok su naslovi ostalih pesama stilizovani suprotno. Sjajna pesma, zaista.

4. Bloodline

Fantastična pesma koja se, bar po mom mišljenju, nalazi u top 5 sa ovog albuma. Ariana je sama opisala ovu pesmu kao onu koja opisuje nešto kao ,,friends with benefits”, znate sigurno na šta mislim. Istovremeno i željom za nekom osobom, ali istovremeno i nekoj odbojnosti, u smislu da jednostavno mislimo da ne pronalazimo u budućnosti sebe sa nekim. Nešto poput osećaja sreće i donekle zabave i kvalitetno provedenog vremena ali ništa preozbiljno. Pesma ima fenomenalan ritam, skroz je nekako interesantan zvuk kao i sama melodija ove pesme. Zaista imam samo reči hvale za ovu pesmu i ni sama više ne znam šta bih više rekla o ovoj pesmi niti kako i kojim rečima bih je više opisala, sem da sam bukvalno oduševljena njom i da zvuči top.

5. Fake Smile

Sam početak pesme sadrži sample ,,After Laughter (Come Tears)” koja se inače pojavila negde tokom sredine prošlog veka. Još jedna pesma koja ima zaista odličan i poptuno relaksirajući ritam, gde dolazi stvarno dolaze do izražaja Arianine vrhunske glasovne sposobnosti. Inače, neka asocijacija na refren ove pesme ,,I can’t fake another smile. I can’t fake like I’m alright. Woo, ah (Woo, ah). And I won’t say I’m feeling fine. After what I been through, I can’t lie. Woo, ah (Woo, ah).” jesu trenuci sa kojima se možemo poistovetiti, jer jednostavno se trudimo da budemo srećni, čak i ako nije tako. Jedna izuzetno emotivna pesma Ariane gde je ona, bar po mom mišljenju, u potpunosti iznela sve moguće emocije i jednostavno zvuči predivno. Ne postoje reči koje bi mogle da približe savršenstvno ove pesme.

6. Bad Idea

O stihovnom delu ove pesme se može dosta saznati iz samog naslova nje, koji odmah sugeriše te neke loše ideje. ,,’Cause I’m the one who wrote it (Yeah, yeah). Tryna get control of it (Yeah, yeah)” su ujedno i reference donekle na pesme ,,7 Rings” gde kaže recimo ,,Write my own checks like I write what I sing, yeah (Yeah)”. Pesma ima nešto jači i kako bih rekla, i tvrđi nekako ritam u odnosu na ostale, a govori o tim lošim idejama koje bi sa voljenim mogla da ostvari, o tome kako da se konačno oslobodi bola i pređe preko nekih stvari. Tu je takođe i jedan prelaz u ritmu koji traje nešto više od minuta i koji zvuči jezivo (naravno, to govorim u pozitivnom smislu) i celoukupno pesma zvuči premoćno, pogotovo taj outro koji ide uz prelaz. Vrhunski, zaista.

7. Make Up

Sveukupno, ova pesma predstavlja neku igru rečima gde se prepliću kozmetika i ljubavne teme, zaljubljenost i slično. Ariana inače u pesmi pominje ,,Fenty Beauty” za koji kaže da joj osvetljava dan bukvalno i da je iznova i iznova oduševljava. Ova pesma je inače najkraća na albumu i traje nešto manje od 2 i po minuta. Ima stvarno presladak i jako zanimljiv ritam, a ,,Attitude, change my mind (Change my mind) . When you say that I’m right (That I’m right) Hella fine and it works every time” su ujedno i neki od stihova koji mogu da približe takođe o čemu se govori u ovoj pesmi. U pitanju je jedna stvarno, stvarno mnogo dobra i zanimljiva pesma. Toliko o njoj.

8. Ghostin

Najduža pesma sa ovog albuma, koja traje oko četiri i po minuta. Ariana je opisala ovu pesmu kao onu koja stihovno govori o trenucima kada se osećamo loše jer provodimo vreme sa jednom osobom, a zapravo sve vreme razmišljamo o nekome sasvim drugom i tome koliko to nije fer prema toj osobi. Govori takođe i o neočekivanom završetku veze sa nekim koje se dešava samo odjednom, bez ikakvog objašnjenja i komunikacije. Dosta spora i zaista osećajna pesma, mislim čak i najemotivnija na ovom albumu. ,,You been so understanding, you been so good. And I’m puttin’ you through more than one ever should. And I’m hating myself ’cause you don’t want to. Admit that it hurts you” su neke od stihova koje bih izdvojila i koji zvuče stvarno iskreno i puno emocija. Perfektna pesma, zaista u kojoj takođe do izažaja dolazi Arianin glas koji zvuči fantastično.

9. In My Head

,,Here’s the thing: you’re in love with a version of a person that you’ve created in your head, that you are trying to but cannot fix. Uh, the only thing you can fix is yourself. I love you, this has gone on way too long. Enough is enough. I’m two blocks away; I’m coming over.” ovim rečima Doug Middlebrok-a, jednog od Arianinih najboljih prijatelja, počinje ova sjajna pesma. Već odatle možete zaključiti sami, a i Ariana je takođe potvrdila, da pesma govori o zaljubljenosti u nekoga koga stvaramo u svojoj glavi, nekoga ko nije takav kakvog mi zamišljamo, već u verziju koju želimo mi sami da primećujemo. Odličan zvuk pesme, i svakako još jedna od pesama koje bih uvrstila u top 5 pesama sa ovog albuma. Reč je o jednoj grandioznoj pesmi, da tako je. Bilo kako bilo, besprekorna pesma.

10. 7 Rings

Što se ove pesme tiče, Ariana ju je sama opisala kao himnu prijateljstva. To prstenje je aluzija na one koje poseduju ona i još šest prijateljica. Među njima je i Njomza-koja je, kako Ariana kaže, bila ta koja je rekla da jednostavno treba da napišu pesmu o svemu tome, njenoj kupovini tih prstenja prijateljstva, kao i uopšte tom zanimljivom danu. Upravo je ona i među autorima ove pesme, a takođe pesma je izašla i kao prvi Arianin singl u ovoj godini, kao i drugi sa albuma. Neki smatraju i da je kao inspiracija u smislu ritma i teksta pesme bila donekle i Arianina prijateljica Nicki Minaj, a žanr pesme je inače neki mix R&B, trap i pop zvukova. Sem toga, inspiracija za tekst je takođe i mjuzikl ,,The Sound Of Music”, preciznije pesma ,,My Favorite Things”.

11. Thank U, Next

Stigli smo i do pesme koja je definitivno oborila mnoge rekorde, ali takođe i koja spada svakako u one koje su obeležile 2018. godinu. Pesma koja je mix pop i R&B zvukova i u kojoj Ariana stihovno govori o svojim bivšim momcima, ali i o ljubavi prema samoj sebi, što je, bar po mom mišljenju, zaista važno jer, realno, voleti sebe je nešto izuzetno značajno. Spot takođe je fenomenalan i njega je režirala Arianina takođe dobra prijateljica Hannah Lux Davis, koja je već ranije režirala nekoliko Arianinih spotova, i sigurna sam da ste i samu pesmu čuli već mali milion puta, ali pesma je stvarno fantastična i pre svega, iskrena, Sve u svemu, sjajna pesma je u pitanju, zaista.

12.  Break Up With Your Girlfriend, I’m Bored

I kao završetak ovog albuma, tu je pesma koja ima najduži naziv i stvarno zanimljivu priču. Ima taj neki fazon kao ,,Dangerous Woman” ali opet u skroz drugačijem svetlu. Kao bridge pesme, tu je sample is pesme ,,It Makes Me III” koja je izašla godinama unazad. Stihovno, ti osećaji idu do te mere da treba kleči i zamoli ga koliko želi da bude u društvu njega. Tu je takođe prisutna i igra reči, a u spotu se pojavljuje inače i Charles Melton. Ova pesma je inače naknadno dodata, odnosno ubačena je kao zamena za neku pesmu (pretpostavlja se da je reč o pesmi ,,Remember”) a Ariana je opisala ovu pesmu kao stvarno zabavnu pesmu, dok drugu pesmu još uvek nije spremna da podeli. Svakako, još jedna super pesma je u pitanju stvarno interesantan način da se zaokruži čitava priča albuma.

I to bi bilo sve što se tiče mog 107. bloga, nadam se da vam se dopao. Očekujte od mene vrlo brzo novi blog. Nadam se da vam je bilo interesantno za čitanje i da ste makar malo podstaknuti da poslušate neku od ovih pesama sa ovog albuma (ako već niste). Koje su vaše omiljene pesme sa ovog albuma Ariane Grande? Napišite u komentarima. Puno pozdrava, Sunčica.

My Blog rubrika je u kojoj vam pružamo priliku da se vaši tekstovi nađu na Famozi! Može to biti vest, neki vaši saveti ili razmišljanje na neku temu. Kad napišete tekst, pošaljite nam ga na našu adresu, redakcija@famoza.net a u subject/temu stavite My Blog. Vaše blogerske tekstove objavljivaćemo redom kojim nam dođu ali vodite računa da ćemo objavljivati samo one tekstove za koje smatramo da su lepo napisani i i zanimljivi. Prednost će imati oni koji budu pisali našim slovima, tj. budu koristili “šžćđ” u svojim tekstovima. Naravno, ovo je odličan način da promovišete sebe ali i da možda postanete deo naše stalne blogerske ekipe! Za više informacija, pogledajte pravila ovde

6 thoughts on “Sunčicin blog: Recenzija petog albuma Ariane Grande ,,Thank U, Next”!

1. Predivan blog, tako si divno opisala sve pesme, bravo!
    Najvise slusam: Fake smile, Break up with your girlfriend i'm bored, Needy, Make up i Bloodline.