Blog naše Valentine: Recenzija novih albuma Due Lipe i Halsey

Kakva slučajnost – oba dugoočekivana albuma izašla su 2. juna! “hopeless fountain kingdom“ sam čekala jako dugo i poslušala sam ga iste sekunde, a nešto kasnije ovog meseca sam dala šansu i debitantskom izdanju Due Lipe koji zapravo ima potencijala! Hajde da porazgovaramo o oba albuma i saznajte da li su vredni slušanja.

“Dua Lipa“

Dua je svakako jedan od najpopularnijih novih ženskih izvođača, rame uz rame sa Bebe Rexhom i Zarom Larsson koje mi se, iskreno, ni najmanje nisu dopale. Uprkos tome rado sam poslušala Lipin album i zaista sam bila prijatno iznenađena! Svi smo još davno čuli čuvenu “Be The One“ ali slušajući album otkrila sam da je njen pravac odličan synth-pop mračnijeg karaktera a njen dublji glas je izuzetno prijatan i takve glasove bih mogla slušati satima.

Krenete da slušate album, već na početku naletite na “Genesis“ i oduševite se – jako lep početak i svakako jedna od najboljih pesama na albumu. Prepliću se ljubavna i biblijska priča kao u većini pesama i lepo je osmišljeno krenuti album sa početkom istorije jedne ljubavi i povezati je sa nastankom sveta.

“Last Dance“ je prvi momenat u kom nam Dua pruža dubinu glasa i tonova u potpunom sjaju, a slično možete čuti i u baladama poput „Garden“ ili „No Goodbyes“ na koju ja padam na prvo slušanje, dok je balada „Thinking ’Bout You“ više po mom ukusu jer zvuči osvežavajuće i zarazno i zaista teško može da dosadi. „Begging“ je takođe interesantna stvar, iz nekog razloga me je podsetila na nekoliko pesama sa Evrovizije, budi taj duh.

Što se tiče bržih numera, bez sumnje dominira “Blow Your Mind (Mwah)“ koja nikako ne izlazi iz glave. Uliva samopouzdanje i podstiče dobro raspoloženje, verovatno je najkomercijalnija numera sa albuma i spot je jako atraktivan. Ne treba zaboraviti “Dreams“ koja je takođe zarazna i po meni spada u jednu od najinteresantnijih, a “New Rules“ ima sve predispozicije da postane veliki hit, iako je teško odrediti da li Dua ima u planu još singlova jer je album odložen bezbroj puta i ima već šest singlova što nije dobro za promociju.

Mane albuma verovatno leže u tematici – Lipa je već rekla da će album nazvati po sebi jer oslikava njenu ličnost, ali pesme se vrte isključivo oko ljubavi. Lepo je što je povezala sve sa Biblijom, uglavnom je uspešno izbegla kliše, sve je skladno, ali očekujem više od ispoljavanja jedne umetnički nastrojene osobe i njenih misli. Za početak je ovo jako dobro i predviđam joj veliki uspeh.

Opšti utisak i ocena: 8/10

“hopeless fountain kingdom“

Samo ću reći: Halsey je neverovatno talentovano biće. Ne postoji pesma koju ne bih preporučila a svaka je na svoj način jedinstvena i uvek možete naći makar jednu pesmu u kojoj se pronalazite. Teško je, izuzetko teško dostići standarde koje je njen album prvenac “Badlands“ postavio ali ovaj je zapravo ubedljiviji u tonovima a usput je zadržao originalnost u svemu.

A kakvo je to njeno novo kraljevstvo? Nije tako bez nade kao što u nazivu stoji. Bori se, drži se hrabro do kraja dok ga opsedaju spoljašnje sile ali i njegove lične brige. Ponekad povredimo sebe više nego što će to bilo ko drugi učiniti. Baš kao što kraljevstvo ima svoje teritorije, i ovaj album ima svoje celine jasno podeljene prolozima a “Good Mourning“ mi je jako zanimljiv i svakako je aluzija na Zemlju Čuda.

Nekako se uvek izdvoji ta jedna pesma koja vam je najbliža srcu, tako da ja tu poziciju dajem sjajnoj “Heaven In Hiding“ koju će razumeti nesigurne osobe koje su svesne svoje vrednosti ali ne umeju da je iskažu. Kada sam naučila da volim sebe ali bila očajna jer ne mogu da ispoljim ono što jesam i stojim u senci a ne zaslužujem to, često mi dođe da vrisnem „Don’t you see what you’re finding?“ ali Halsey je to uradila i zahvaljujem joj 😀

Album ne bi ispoljio ličnost da nema pesama o manama, pa tako dolazimo do “Devil In Me“ iza čije produkcije stoji odlična Sia, “Angel On Fire“ kao kontrast i ponovna kritika sopstvene anksioznosti koja je ni krivu ni dužnu baca u bledilo. Priznaje da nije prepoznala osećanja u osobi koja je to zaslužila pevajući nam srceparajuću “Sorry“ i iznova krivi sebe za propasti svojih veza i predstavlja nam istoriju ljubavi u “Bad At Love“.

“Walls Could Talk“ je nešto skroz neponovljivo i nju ćete prvu primetiti i verovatno vrteti hiljadu puta, kao što se svuda zavrteo “Strangers“ duet sa Lauren iz Fifth Harmony.

Halseyino kraljevstvo protkano je i motivima iz Romea i Julije, a to se vidi u „The Prologue“ i „Now Or Never“ najviše.

Naravno, nijedan njen album neće proći bez individualizma, pa zato ne treba zaboraviti „Alone“. Halsey veruje da joj loše ide u odnosima sa ljudima i da je zato sasvim dovoljna samoj sebi iako dopušta da se zanimljiva poznanstva ili možda nešto više zapravo dogode 🙂

Opšti utisak i ocena: 10/10

Ako još uvek niste poslušali ova dva albuma, krajnje je vreme da ih otkrijete i podelite utiske sa nama! Kojem od njih vi dajete prednost?

Valentina Krstić je članica redakcije portala Famoza.net. Pišite joj na valentina.krstic@famoza.net a više o njoj možete pročitati ovde

3 thoughts on “Blog naše Valentine: Recenzija novih albuma Due Lipe i Halsey

1. Mislim da mi se Halseyin album više dopada.Dua, kao što si rekla, ima prosto božanstven glas. Jako je dubok i zaista prija mojim ušima. Međutim, Halsey se tekstom i porukom pesama dosta povezuje sa ljudima i prosto obožavam kada izvođač može to da uradi. "Strangers" pevam već par dana i sada sam poslušala ostalo i odlično je. Super blog!

2. Meni je 100 puta bolji album Due Lipe, Halsey skoro da uopste ne slusam, znam svega samo par pesama. Nisu lose, ali mi je mnogo bolja Dua.