Popularnost sve više opada: Zašto je budućnost k-popa u krizi?

K-pop je brzo prerastao u globalni fenomen, a izgleda da se njegova popularnost samo širi. Međutim, vodeća ličnost južnokorejske industrije kaže da je k-pop „u krizi“.

Naime, Bang Si-hyuk, osnivač agencije BTS-a pod nazivom BigHit Music, rekao je da je poslovni rast k-popa usporio ili čak postao negativan na nekim tržištima. Ovaj trend je posebno zabrinjavajući, rekao je, jer K-pop tek treba da se proširi. Uprkos eksplozivnom rastu i poslovnog i kulturnog uticaja poslednjih godina, najveće K-pop kompanije čine samo 2% globalne prodaje muzičkih ploča i striminga. Južnokorejski carinski podaci pokazuju da je izvoz k-pop albuma prošle godine premašio 230 miliona dolara, što predstavlja rast od 4,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ta cifra je manja od rasta iz prethodnih godina — 62,1% u 2021. i 82,6% u 2020.

Iako je teško utvrditi razloge opadanja — koji mogu da variraju u zavisnosti od zemlje — Bang misli da je odlazak BTS-a na pauzu glavni (sedmočlani bend je prošlog juna najavio pauzu radi služenja vojnog roka i od tada se fokusirao na solo projekte). Kao prvi korejski izvođači koji su na vrhu liste Billboard Hot 100 i koji su osvojili Grammy nominacije, BTS su postigli uspeh bez presedana, posebno u Sjedinjenim Državama. Složićete se da je sve veći broj k-pop grupa na Billboardovim listama, a pored toga, i one održavaju velike koncerte u inostranstvu bržim tempom nego BTS. Međutim, njihova dostignuća više ne dobijaju značajnu pažnju, a uspeh na globalnom tržištu se sada skoro očekuje od k-pop idola.

Kritičar Kim Do-heon, s druge strane, kaže da k-pop industriji nedostaje infrastruktura i sistem kako bi nastavila da napreduje, a čak će i smanjenje stanovništva Južne Koreje otežati pronalaženje novih talenata u zemlji. Ovi problemi mogu učiniti da Bangova dijagnoza bude očiglednija u bliskoj budućnosti. K-pop ima poseban sistem „totalnog menadžmenta“ koji je i zaslužan za uspeh, ali i žestoko kritikovan. Kompanije regrutuju i obučavaju mlade talente u svestrane izvođače i upravljaju skoro svakim aspektom aktivnosti umetnika — pločama, scenskim nastupima, muzičkim spotovima, nastupima u medijima i tako dalje.

Pročitajte još  "Love Wins All": IU i V (BTS) se zaljubljuju i suočavaju sa tragedijom u distopijskom svetu!

A uloga vlasnika/producenta velikih kompanija kao što su SM Entertainment, JYP Entertainment i YG Entertainment dugo je bila ključna u oblikovanju stilova i muzike idola. Međutim, poslednjih godina, kompanije kao što je BigHit počele su da diverzifikuju i daju više autonomije umetnicima.

Autor: Famoza.net

Foto: Youtube/Screenshot

The following two tabs change content below.

Anđela Lekić

Anđela Lekić je urednica portala Famoza.net. Studira logopediju na Fasperu u Beogradu. Tokom studija otkrila je da joj je pisanje jedan vid hobija, što joj rad na Famozi i omogućava. Obožava kpop muziku zbog koje je zavolela kulturu i običaje zemalja istočne Azije i nada se da će ih u budućnosti posetiti. Jedan od njenih talenata je crtanje portreta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.