Naši prvi utisci: Zvanična Famoza recenzija albuma Taylor Swift “folklore”!

Kažu često da je istorija učiteljica života, a svaki čovek ima svoje istorijsko nasleđe – folklorne priče nasleđe su koje definiše čoveka. Gde god da odemo, sa sobom nosimo priče nama prepričane, koje ćemo mi s kolena na koleno prenositi, ili ćemo samo prijateljima brbljati o tome kada smo nekoga upoznali, šta se među nama dogodilo, ili odakle vam taj ožiljak na licu koji imate od šeste godine. Taylor Swift je u karantinu bujala inspiracija, pa je njena imaginativna mašta stvorila priče koje su narodi nekada sakupljali – sve to stavila je na jedan album, nazvala ga “folklore” i sve nas podsetila koliko je važno slušati druge. Jer ovo nisu pesme prvenstveno o njoj – ovo je kompilacija uspomena jednog društva, jedne slomljene žene, jedne porodice, jednog toka misli koji je tekao u pravcu mraka i ponovo pronašao svetlost.

1 . “the 1”

“Da su mi se želje ostvarile, to bi bio ti, bili smo nešto pravo, zar ne?”, Taylor, zar si morala odmah ovako surovo realno? Mislim da svi imamo neku ranu na srcu zbog nečega što je bilo tu, ali se nije nikada ostvarilo. “Šta bi bilo kad bi bilo” je pravo pitanje uvodne pesme na albumu, i ona sama mogla bi biti inspiracija mnogim novim pričama. Definitivno jedna u kojoj se mogu pronaći 100%. Ja sam oduševljena od prvog slušanja i trenutno mi ova pesma stoji u top 5 omiljenih!

2. “cardigan”

Taylor se sa pravom odlučila za “cardigan” za prvi singl i prvu magičnu priču koju će pratiti magičan spot. Osim što su prelepi kadrovi prirode u spotu u kojima je Tay šumska vila koju čuva njen čarobni klavir, lepota leži u priči o ženi koju je ljubav sačuvala, priči o prihvatanju i opraštanju. Pesma takođe spada u trilogiju “tinejdž ljubavni trougao”, za koju je Tay u svakoj pesmi menjala perspektivu junaka. Ceo album je, inače, o važnim životnim lekcijama i svakom pesmom dobijate sve veći utisak da je “folklore” zbirka jednog pesnika koji je na svoju poeziju samo dodao nežnu muziku koja lebdi u pozadini.

3. “the last great american dynasty”

Ako ste Swiftie verovatno znate da je Tay 2015. godine kupila vilu na Roud Ajlendu, ali manje poznata informacija je da je ovu kuću posedovala Rebekah Harkness, kontroverzna žena za koju se pričalo da je “sve uništila”. Tay se osvrće na važnost njenih dela i kako su oni uticali na budućnost jedne porodice, a kako u kući zauvek ostaje “duh” njenog vlasnika, na kraju se i sama Tay s njom poistovećuje.

4. “exile”

Sudeći po broju pregleda, fanove je najviše zaintrigirao jedini duet na albumu “folklore” – u pitanju je zaista jedan duet vredan pažnje, sa raskošnim vokalom kako Taylor, tako i njenog kolege Bon Ivera, a njihova rasprava ko je kriv za raskid i prevaru je jedan od momenata koji su najemotivniji (ako se tako nešto na ovakvom albumu može izdvojiti).

5. “my tears ricochet”

Već naziv pesme govori o tome da je u pitanju najbolnija pesma na albumu, a u to ćete se uveriti i već u prvim sekundama koje zvuče kao jauci jedne žene koja se sprema da bude pogubljena, kažnjena za ono što je učinila. Posebno će vas potresti njene kletve u trećoj strofi, da će se njene “ukradene uspavanke” čuti u njihovim snovima i kada je ne bude bilo. Interesantno, Taylorine “uspavanke” su ukradene jer je Scooter Braun kupio Big Machine, njenu izdavačku kuću, pa to može biti još jedna simbolika.

6. “mirrorball”

Mislim da nikad u životu nisam čula ovako nežnu i delikatnu pesmu o tome kako je neko lomljiv kao staklo i kako se sve njegove strane reflektuju, ali i sa vrlinama i manama ima mnogo ljubavi u sebi. Taylorin šapat “Hush” zagrejaće vam srce.

7. “seven”

Ovu pesmu takođe svrstavam u top 5, sa svim njenim nežnim vokalnim momentima i pričom koja govori o zabranjenoj ljubavi, koja uprkos svemu sija zauvek, od Meseca do Saturna. Iskreno, Taylor je jedna od osoba zbog kojih i dalje mogu da verujem u ljubav.

8. “august”

Moj broj 1, doduše možda će se to vremenom menjati, ali “august” je sve što biste ikad poželeli od nostalgične pesme koja pripada nasleđu nečijih uspomena. Takođe spada u drugu pesmu “tinedjž trilogije ljubavnog trougla”, ali je možda najtužnija od sve tri jer je iz ugla osobe kojoj se ljubav nije ostvarila. Nešto u ovoj pesmi ipak stavlja nam najrazigraniji osmeh na lice.

9. “this is me trying”

“Nisam savršena, uradila sam mnogo toga, ali tu sam i dajem sve od sebe” – to je svakodnevni moto svih nas, i činjenica da je na kraju krajeva najbitnije ne odustati. Ako mislite da ste jedini, Taylor vas podseća da svi imamo slične muke.

10. “illicit affairs”

Još jedan osvrt na neverne partnere, ali ovoga puta iz ugla osobe koja vara, koja je već daleko otišla sa tom pričom – “Naučio si me jezik koji više ne mogu ni sa kim drugim da koristim” najbolje opisuje kako se energija sa nekim poklopi, iako to možda nije dozvoljeno, ali od takvih stvari teško se beži. Ikada.

11. “invisible string”

Ako su ostale pesme bile posvećene nasleđu drugih, Taylor je ovu posvetila samo njoj i njenom dragom Joeu Alwynu, za kog i dalje smatra da je onaj pravi. Srodne duše se nađu gde god bile na ovom svetu, a kroz pesmu čini se da se i Tay oduševljava ovom idejom, prisećajući se čudnih spletova okolnosti kako su se njih dvoje spojili – kao nevidljivim koncem koji ih je davno vezao i vukao na jednu stranu. Nadam se da ćemo jednog dana svi moći sa ovom pesmom da se povežemo.

12. “mad woman”

Školski primer onoga što je Tay htela da prikaže sakupljanjem inspiracije iz folklora – u prilici ste da čujete priču o udovici koja je prozvana “ludom” i vešticom od strane svog grada, ali ovde se vidi i jasna poruka da takve ljude zapravo spaja mržnja i koliko su tračevi ružna i beobrazna stvar.

13. “epiphany”

Kako se bližimo kraju albuma, “epiphany” nam dođe kao himna i po Taylorinom načinu pevanja i po tekstu koji govori o vojsci, medicini, ratovima i ranama, kao i borbi u sopstvenim snovima dok je u spoljašnjem svetu haos. Takođe jedna od mojih najdražih.

14. “betty”

Obožavam instrument koji je Tay koristila u ovoj pesmi! Prelep je i topao i način na koji se ovde partner koji je varao izvinjava i kako moli za povratak – podseća me i na “Mary’s Song” po ambijentu u kojoj je smeštena pesma i po tome što priča jednostavno teče, ali to je kompliment koji se celom albumu može udeliti.

15. “peace”

Album se privodi kraju jednom od najsporijih pesama, takođe i najiskrenijih iz perspektive Tay – očigledno je da je ona osoba sa kojom nema mira jer je velika zvezda, ali se nada da će je Joe iz iskrene ljubavi ipak prihvatiti.

16. “hoax”

O poslednjoj pesmi neću mnogo dužiti jer ona govori sama za sebe – ljubav kao najiskrenije osećanje, ljubav kao jedini spas, ljubav kao manifest Taylor Swift. Još jednom me je naterala da poverujem u ljubav.

Ocena: 9/10

Top 5 numera: “August”, “Cardigan”, “The 1”, “Betty” i “Seven”

Kritičari o ovom albumu takođe imaju reči hvale o čemu svedoči rang na Metacritic, a vi nam u komentarima javite svoje mišljenje!

Valentina Krstić je urednica portala Famoza.net. Pišite joj na valentina.krstic@famoza.net a više o njoj možete pročitati ovde

Valentina Krstić

Editor at Famoza.net
Valentina Krstić je urednica portala Famoza.net. Svoj talenat za pisanje otkrila je u ranom detinjstvu, na Famozu je došla kao blogerka, a zatim je otkrila da je novinarstvo njena ljubav. Muzika, književnost i strani jezici hrana su za njen jedinstven stil i kreativnost, koju ističe u svemu što radi. Smatra da je najvažnije da strastveno radimo ono što volimo, a rad na Famozi i kreativno pisanje joj upravo to omogućavaju.

8 thoughts on “Naši prvi utisci: Zvanična Famoza recenzija albuma Taylor Swift “folklore”!

1. Cao, Famozo! Zelim da vas obavestima da se veceras u Latinskoj Americi zavrsava 2.sezona serije ,,Bia''. Serija koja je nasledila ,,Soy Lunu'' i o kojoj ste nekada, malo pisali. Juce je premijerno emitovana poslednja epizoda na Spanskom, Disney kanalu. Sve u svemu sama prica serije je zavrsena jer je glavna junakinja Bia saznala da je njena sestra ziva te su ponovo zajedno, osim toga mesto gde su se svi druzili i provodili vecinu vremena stvarajuci ,,Fundom'' je zatvoren ali su i pored svega svi ostali dobri prijatelji te ce i dalje nastojati da stvaraju. Sto se tice glavnog para Bie i Manuel oni su i posle svega zajedno, porodice sa obe strane su pomirene itd…
    Disney je zavrsio samu seriju te su glumci rekli da nije planirana 3.sezona ali neki od njih gaje nade da bi serija mogla da se nastavi ali sa novom pricom. Cela ekipa dozivela je peh zbog ove situacije te nisu odrzali ni jedan live nastup koji su bili zakazani od marta do jula ove godine. Moje misljenje je da bi trebalo da seriju zavrse ovde, te da promene tip serije koje ce uskoro snimati jer je vec doslo vreme, a sem toga su to i jednom spomenuli. Ovo vam pise jer bi volela da napisete kratak posto o kraju ove serije i da zaokruzimo novosti vezano za nju…
    Sto se tice Taylorinog albuma i pesama, nista posebno, vec vidjen nacin izrazavanja i muzike i kod nje i kod drugih, ocekivala sam mnogo vise, blago razocaranje…
    Pozz. Famozo!

2. Skroz se slažem sa tobom i fenomenalno si predočila svaku svoju misao, tako da mi se dopada ova recenzija.