Famoza intervju sa EXIT festivalom: Kad glasate na koncertnoj anketi, znajte da EXIT sve to čita!

Sad kad je još jedan EXIT festival za nama, bilo je pravo vreme za novi intervju sa našom drugaricom Bojanom Kozomorom, PR menadžerkom EXIT-a koja najbolje zna da nam odgovori na sve ono što vas najviše interesuje. Mislimo da će vam se svideti ovo što možete da pročitate!

1. Sad kad festivalska sezona za nama, koliko ste zadovoljni ovogodišnjem izdanjem EXIT festivala? Šta je ono po čemu će se EXIT 2019 pamtiti?

Festivalska sezona za EXIT još uvek nije gotova – preostao nam je još No Sleep Festival, koji će biti održan 8. i 9. novembra u Beogradu, sa kojim i zvanično zatvaramo festivalsku sezonu za 2019. godinu. Moramo da priznamo da nam je ovo izdanje Exita jedno od omiljenih do sada – prvi dan je bio ubedljivo najposećeniji u istoriji festivala; predstavili smo nove bine, kao što su X-Bass Pit posvećen d’n’b, kao i Cockta Beats posvećen trap, hip-hop i rap kulturi; imali genijalne nastupe izvođača potpuno različitih žanrova i uspeli da poslednje veče, posle snažne oluje, otvorimo kapije u rekordnom roku i imamo zatvaranje festivala za pamćenje. Kao i svake godine, festival je predstavljao pravi mali rolekoster emocija za nas kao organizatore, ali kad se podvuče crta, ponosni smo na EXIT 2019. i potpuno spremni za veliku proslavu 20. rođendana Exita sledeće godine!

2. EXIT Tribe je obuhvatao pet festivala na pet lokacija. Koliko je izazovno obezbediti ne samo da organizacija bude besprekorna već i da se kvalitet izvođača ne razvodnjava? 

Svaki festival ima svoja pravila, način organizacije, ali zajednička crta svih Exitovih festivala je multižanrovski pristup i mogućnost da na jednom mestu prošetate kroz potpuno različite muzičke stilove. Visok nivo organizacije je uvek ono čemu težimo, a izuzetna poseta ne samo na Exitu, već i na Sea Staru, Revolutionu i Sea Dance festivalu nam govori da smo uradili izuzetan posao i kad je buking izvođača u pitanju. Trudimo se da u obzir uzimamo nove tendencije, slušanost izvođača na radio stanicama, ali i kultni status nekog izvođača, što je pogotovo bitno za mlađe generacije, da se upoznaju sa artistima koji su ostavili neizbrisiv trag u mzičkoj istoriji. Pratimo ankete na brojnim specijalizovanim i muzičkim sajtovima i trudimo se da krojimo program prema zahtevima publike. Sledeći put kada budete davali glas za svoj omiljeni bend ili pevača, imajte u vidu da neko iz Exita sve to čita.

3. Možete li nam ispričati na koji način birate koje ćete zvezde pozvati na festival? Šta su ključni faktori u tom izboru?

Postoje već pomenute ankete koje radimo na našim festivalima, te ankete na radio stanicama, portalima i tome slično. Naravno da je u igri i dostupnost izvođača, činjenica da li je u datumima kada je EXIT uopšte u Evropi i da li je slobodan da dođe na festival, a važni su i produkcioni momenti, pošto su ponekad tehničke rajder liste muzičara prezahtevne za specifičnu lokaciju Petrovaradinske tvrđave. Na kraju tu su i honorari kao bitna stavka, svako ko iole prati muziču industriju zna koliko su u poslednjih nekoliko godina porasli i kada se sve te kockice sklope, muzičar dođe na EXIT!

4. EXIT održava neverovatnu nisku cenu ulaznica u odnosu na festivale iz našeg okruženja, poput Szigeta sa kojim se često poredi. Koliko to smanjuje prostor da pozovete još atraktivnih imena na festival?

Smanjuje donekle, s obzirom na to da često ne možemo ponudama da pariramo drugim festivalima, ali povećanje cene sa trenutnih 60-ak evra, koliki je prosek za komplet za sva četiri dana, nije trenutno opcija koju razmatramo jer bismo na taj način znatno smanjili broj domaćih posetilaca. Niko nam ne brani, ipak, da se koristimo čitavim nizom malih trikova, od reputacije koju je tokom svih ovih godina EXIT stekao u festivalskom svetu, do isticanja specifične EXIT atmosfere koju mnogi izvođači žele da dožive. Sastav The Cure, hedlajneri prošlog Exita su nas sami kontaktirali da nastupe na našem festivalu, nakon što smo godinama pokušavali da ih dovedemo. To sve govori u prilog da, bar kad je EXIT u pitanju, novac nije presudan.

5. Famoza publiku čine tinejdžeri, pa nas interesuje koliko su vama interesantne zvezde koje njih privlače, poput Billie Eilish, Taylor Swift, Shawna Mendesa, Marcusa i Martinusa, Ariane Grande, Camile Cabello? Da se pojavi takva prilika i sklope sve kockice, da li biste probali da ih pozovete?

Vaoma su nam interesantni, naravno. I privatno smo fanovi, tako da zajedno možemo da držimo fige da sa nekim od ovih izvođača u narednim godinama postignemo dogovor.

6. Verovatno ste svesni prave eksplozije k-pop muzike koja je kad je reč o našem regionu, ekstremno popularna, a naročito u Srbiji. Da li ste možda razmišljali u tom pravcu, ne samo kad su u pitanju najveće zvezde poput BTS već i drugi sastavi koje dolaze iz Južne Koreje?

Da, razmišljamo u tom pravcu već neko vreme. K-pop i latinoamerički izvođači su napravili pravi bum na muzičkoj sceni poslednjih par godina i evropsko tržište je počelo da ih otkriva. Meni je to lično veoma zanimljivo kako mlađe generacije, konkretno vaši čitaoci, nisu zapadnocentrični kad je muzički ukus u pitanju (iako su K-pop izvođači itekako pod uticajem zapadne kulture i muzike). Čini mi se da dolazi do decentralizacije muzičkog ukusa i biće zanimljivo posmatrati koje promene na muzičkoj sceni će nastati kao rezultat toga.

7. EXIT već godinama osvaja titulu najboljeg festivala u Evropi ili je uvek u samom vrhu liste. Koliko ta priznanja pomažu da privučete zvezde? Vidite li pozitivnu promenu?

U pitanju su strukovne nagrade koje utiču na reputaciju Exita u muzičkoj industriji, pogotovo među drugim evropskim i svetskim festivalima. Uticaj takve nagrade nije direktan, u smislu da neće puno izvođača reći: – Hej, idem na EXIT zato što je te i te godine osvojio nagradu za najbolji festival. Posredno ipak, sve ove nagrade, ali i tekstovi u inostranim medijima o Exitu itekako zajedno podižu ugled festivala u muzičkoj industriji, kao i među agentima, što i jeste preduslov za opredeljivanje zvezda da dođu baš u Novi Sad.

8. Na kraju, šta bi bili generalni ciljevi EXIT festivala za naredne godine? Postoje li neki dugoročniji planovi na kojima već radite?

Ova, kao i naredne dve godine identifikovane su kao tri veoma važne godine za EXIT, kao i Novi Sad. Ove godine Novi Sad je poneo titulu Omladinske prestonice Evrope, koju smo kroz brojne programe obeležili pre i u toku festivala, iduće godine slavimo 20. rođendan Exita, dok je 2021. godinu u znaku titule Evropske prestonice kulture. Svakako smo u narednim godinama usmereni ka razvoju festivala, ali i ostalih projekata u organizaciji Exita, dok će, pored  obezbeđivanja što kvalitetnijeg muzičkog programa i vrhunske produkcije, u fokusu biti društvene i humanitarne aktivnosti festivala. Uostalom, EXIT je tako i nastao – kao društveni pokret, te je tokom svih ovih godina društveni aktivizam bio jedan od nosećih stubova festivala.

Autor: Famoza.net 

Foto: EXIT

The following two tabs change content below.
Vladimir Dolapčev je vlasnik i urednik Famoza.net. Prethodno je pet godina uređivao portal srpskog izdanja časopisa BRAVO. Smatra da je rad sa tinejdžerima i borba za dolazak mladih zvezda u region najbolji posao na svetu, iako malo ko to razume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.