Zvanična Famoza recenzija albuma Lana Del Rey – „Lust For Life“!

Muzika je jedan od najvažnijih delova mog života, a moj muzički ukus je donekle formirala upravo Lana, još pre šest godina kada se pojavila i preko noći postala Hollywood princeza šezdesetih koja je slučajno zalutala u 21. veku. Ta princeza pevala je pesme poput „Born To Die“ koje su je vinule u zvezde, ali sada nakon toliko vremena odlučuje da se okrene svetloj strani i s ponosom nam predstavlja album posvećen fanovima i slavi života, „Lust For Life“!

Prethodni albumi su nam i dozvolili da je upoznamo u potpunosti, ali ako za jedan album mogu da tvrdim da je 100% Lana Del Rey, onda je to ovaj – u skoro svakom naslovu pesme stoji njen pečat, koliko današnjih izvođača poseduje pesme poput „When The World Was At War We Kept Dancing“ ili „Coachella – Woodstock In My Mind“? Potpisala bih da je ona pisala to čak i da ne znam da je pesma njena, a upravo u tome leži njena moć.

Čini se da je novim albumom usavršila svoja ranija ostvarenja i zvukom se vratila u „Ultraviolence“ eru koja je blistala zahvaljujući raskošu instrumenata, a upravo zato je „13 Beaches“ najbolji momenat na albumu, sa divnim orkestarskim introm i citatom „I don’t belong in the world. That’s the way it is. Something separates me from other people. Everywhere I turn, there’s something blocking my escape“. Lagala bih kad bih rekla da se ne pronalazim u ovom citatu i svakoj reči ove numere.

„Coachella – Woodstock In My Mind“ je još jedna stvar koju sasvim razumem jer su muzički festivali moja ogromna strast. Ona vidi oko sebe tu slobodu, mladost i energiju baš na jednom takvom mestu i nije ni čudo što je inspiriše, a osvrće se baš na svoje mlade fanove i razmišlja o njihovoj budućnosti i promenama koje ćemo mi, nove generacije, jednog dana doneti. Istu stvar radi i u vodećem singlu „Love“ i pokazuje da veruje u nas!

Lana ne bi bila Lana kad nas opet ne bi podsetila na svoj stari „Blue Jeans“ stih – „Love is mean and love hurts“ pa i sada peva o ljubavi prema pogrešnom čoveku (ako pravi zapravo postoji?) u pesmama poput „White Mustang“. On je bio zvezda, savršeni divlji mustang, ali nije bio spreman da ga bilo ko ukroti. Tu je i senzualna „Cherry“ u kojoj u refrenu pominje „Darling, I fall to pieces when I’m with you“ ali ne planira da ga ostavi.

Saradnje su prava novost u Laninoj karijeri, uvek ih je birala vrlo pažljivo i retko, a moram priznati da mi se to i dopada jer teško je zaštititi svoju muziku od uobičajenih repera koji su se lagano uvukli u mejnstrim i postali prioritet. Ipak, prisustvo ASAP Rockyja u „Summer Bummer“ i „Groupie Love“ mi ne smeta jer on je uvek bio Lanin prijatelj i oni jednostavno umeju da dopunjuju jedno drugo. Ista situacija je i sa The Weekndom – naslovna numera je njihova odlična saradnja i još jednom su nam pokazali koliko dobro funkcionišu zajedno.

Numere sa neobičnim naslovom (ako bih mogla tako da ih nazovem) su mi skroz priča za sebe i nešto što unosi još lepote u album. „God Bless America – And All The Beautiful Women In It“ je skroz tipična stvar za Lanu, podseća me na već čuveni hit „American“ iz 2012. godine, baš kao i „When World Was At War We Kept Dancing“ koja je unela neku gracioznost, mističnost i mogu da je zamislim kako se vrti na balovima tokom Drugog svetskog rata. „Beautiful People, Beautiful Problems“ je prosto rečeno prelepa. Glas Stevie Nicks koji se javlja već od druge strofe vas prosto hipnotiše, ne postoji delić pesme koji jedan sanjar ne bi obožavao. Takva je i „Tomorrow Never Came“, nešto laganija balada o jednoj nevinoj ljubavi koja nije dočekala da se ostvari.

Voleti jednu zvezdu više od svih ostalih čak šest godina nije lako, postoje faze kada se umorite od te muzike, za mene je „Honeymoon“ era iskreno bila razočarenje, ali sada sam srećna što smo dočekali jednu ovako divnu eru. Za ovakve albume uglavnom je potrebno izdvojiti više vremena i morate dobro da se udubite u celu priču da biste ga razumeli i zavoleli, ali verujte da je vredan toga. Da li ste ga već poslušali i kakvo je vaše mišljenje o njemu?

Valentina Krstić je stalna saradnica portala Famoza.net. Pišite joj na valentina.krstic@famoza.net a više o njoj možete pročitati ovde

Valentina Krstić

Editor at Famoza.net
Valentina Krstić je urednica portala Famoza.net. Svoj talenat za pisanje otkrila je u ranom detinjstvu, na Famozu je došla kao blogerka, a zatim je otkrila da je novinarstvo njena ljubav. Muzika, književnost i strani jezici hrana su za njen jedinstven stil i kreativnost, koju ističe u svemu što radi. Smatra da je najvažnije da strastveno radimo ono što volimo, a rad na Famozi i kreativno pisanje joj upravo to omogućavaju.

2 thoughts on “Zvanična Famoza recenzija albuma Lana Del Rey – „Lust For Life“!