Novi blog naše Valentine: Recenzija albuma Ed Sheeran – “÷ (Divide)“

Sećam se dana kad je Ed objavio da odlazi na pauzu, pre malo više od godinu dana bili smo tužni jer smo znali da dugo nećemo čuti ništa novo od njega. Ipak, vreme leti i osećam se kao da sam samo trepnula i novi album već je stigao! Moram priznati da nisam očekivala da će „Divide“ biti ovoliko bolji od „X“ ali više nema sumnje u to. Ko zna, vrlo je verovatno da će neka od pesama postići uspeh poput „Thinking Out Loud“ ali ostavimo tu priču za kasnije 🙂

1. “Eraser“
Dinamičan početak! Ponekad zaboravim koliko Ed dobro repuje ali „Eraser“ je tu da nas podseti. Mogli bismo je tumačiti satima, ali suština je da je napisana kao pismo njegovog povratka na scenu. Peva o svojim počecima i detinjstvu ali i slavi za koju i on tvrdi da uopšte nije lepa kao što izgleda. „I guess you know I’ve been away, here I’m heading who knows, my heart will stay the same“ – tu je i rečenica kojom nam upućuje da je još uvek onaj stari Ed kojeg smo uvek voleli, i nema sumnje da se nije promenio!

2. “Castle On The Hill“
Prva pesma koju sam čula sa ovog albuma, još uvek jedna od omiljenih. U vreme kada se novi izvođači teško mogu nazvati umetnicima, lepo je čuti novi singl sa ovako divnim tekstom koji zapravo ima smisla i budi emocije. Godine prolaze, život ga je razdvojio od starih prijatelja i zavičaja ali nije ih zaboravio i nedostaju mu ti bezbrižni dani. Verovatno ćemo se svi osećati nostalgično kao on jednog dana 🙂

3. “Dive“
U jednoj od najmoćnijih balada sa albuma Ed ističe koliko mu je važna odanost i koliko ga pojava Cherry Seaborn oduševljava. On je spreman da uvek učini sve za nju i apsolutno joj posveti svoj život, ali naravno da u takvom trenutku dolazi do sumnje, „da li je moguće da tako velika ljubav bude istom merom uzvraćena?“ i zato želi da zna kakva su njena osećanja. Zaista zvuči ranjivo, naročito u refrenu, verujem da će vas emocije preplaviti dok je slušate!

4. “Shape Of You“
Šta reći o ovoj pesmi što već nije poznato? Na samom početku je postala hit i sada se već vrti svuda! Nešto bržeg ritma ali u njegovom stilu, ovde vidimo malo drugačiju stranu Edovih emocija koja unosi malo uzbuđenja i promene u ovu priču, pa tako Ed peva o zanimljivoj aferi koja je neočekivano počela u baru i nastavila se nakon njihovog prvog dejta kada se bolje upoznaju i razgovaraju o svemu.

5. “Perfect“
Došli smo i do potencijalno najvećeg hita koji je Ed ikada napravio. Da li grešim, to ćemo videti u budućnosti, ali za sada „Perfect“ obećava i Ed je svestan da je ovo njegova najlepša pesma ikada i da prevazilazi „Thinking Out Loud“ iako je mislio da je to nemoguće. Isto je mislio davno kada je napisao „The A Team“ ali je ubrzo napisao nešto još bolje. „Perfect“ već sada ima daleko više pregleda od svih pesama koje su stigle na dan objavljivanja albuma i zaljubljeni se konstantno javljaju u komentarima sa oduševljenjem! Šta reći o ovome osim – Cherry Seaborn je verovatno najsrećnija devojka na svetu.

6. “Galway Girl“
Još jedna brža numera sa repovanjem i zanimljivom ljubavnom pričom između violinistkinje iz Irske i Engleza. Oni se sreću u irskom baru i zaljubljuju jedno u drugo pevajući i plešući cele noći, a on joj obećava da će napisati pesmu o njoj i savršenim večerima koje su proveli zajedno. Naravno da je „Galway Girl“ već postala veliki hit u Irskoj a ni Ed nije sumnjao u to još pre izlaska albuma 🙂

7. “Happier“
Prolazite kroz raskid i na ulici srećete svoju ljubav kako se smeje sa drugom osobom mnogo više nego što je sa vama nekada? „Happier“ je pesma koja to savršeno opisuje. Ed ponovo zvuči ranjivo i pesmu završava sa „But if he breaks your heart like lovers do, just know that I’ll be waiting here for you“ nadajući se da će se ona jednog dana vratiti.

8. “New Man“
Ovo je možda i najzanimljivija pesma sa albuma jer Ed opisuje novog dečka svoje bivše devojke na totalno smešan način, poput „he wears sunglasses indoors, in winter, at nighttime, and every time a rap song comes on, he makes a gang sign, says “Chune, bwoydem light up the room!” ali priča i o njoj – nije srećna ni najmanje i svuda traži utehu i on joj nudi pomoć.

9. “Hearts Don’t Break Around Here“
On se oseća sigurno u njenim rukama, ona je apsloutno sve – „She is the river flowin’ in Orwell, and tin wind chimes used for doorbells, fields and trees and her smell fill my lungs“, koliko ovo podseća na idealne ljubavi romantičarske epohe! Centar njegovog sveta je ona, a on nije jedan od izvođača koji forsiraju materijalna zadovoljstva, ne pretvara se da je dominantan i nesalomiv, on priznaje da je ranjiv i da je Cherry devojka koja čini da se oseća sigurno, i time potvrđuje da smo svi mi ljudi i nisu samo devojke te koje imaju strahove i traže sigurnost.

10. “What Do I Know?“
Dok slušate ovu pesmu, morate obratiti pažnju na tekst jer je jako važan. Ed retko piše o politici, ne komentariše tuđe svađe i ne kritikuje probleme koji su zadesili ovaj svet ali sada odlučuje da otvori dušu o svemu. „You know, we are made up of love and hate“ ali jasno nam je da mržnje ima sve više. „And I pass on these things my family’s given to me, just love, understanding and positivity“ – Ed poziva ljude da budu pozitivni i da vole, smatra da bi ljubav mogla promeniti svet baš kao i gitara, klavir i sve te plemenite stvari kojima stvaramo umetnost a ne mržnju – muzika!

11. “How Would You Feel (Paean)“
Još pre izlaska albuma saznali smo da je ovo jedna od njegovih omiljenih pesama, i to nam je pokazao objavivši je na svoj rođendan. Divno je opustiti se uz nju i čitati komentare zaljubljenih poput „ovo će biti prva pesma na našem venčanju“ što je zaista prelepo i budi nadu u ljubav 🙂 Jednostavno je nemoguće da se u vama ne probude najlepše emocije u ovim rajskim tonovima.

12. “Supermarket Flowers“
Ovu prelepu odu Edovoj baki napisao je inspirisan njenom smrću, a njegovi roditelji su insistirali da se i ona nađe na albumu, što uopšte nije bila greška. Slažem se sa fanovima koji su napisali komentare tipa „očekivao sam neku slatku ljubavnu pesmu ali sam se rasplakao“ jer sam i ja očekivala po naslovu nešto sasvim drugačije. Predivan način da se emotivno završi standardna verzija albuma, uspomena na tu osobu ostaće večna 🙂

Da li ste već poslušali album i koja pesma vam je omiljena? Moja je definitivno “Perfect“! Ako niste još čuli, pravo je vreme da pružite šansu ovom neverovatnom albumu koji će probuditi u vama divna osećanja i bar na trenutak promeniti vaš svet!

Valentina Krstić je stalna saradnica portala Famoza.net. Posetite njen blog Fearless Kingdom By Valentina i pišite joj na valetina.krstic@famoza.net a više o njoj možete pročitati ovde

9 thoughts on “Novi blog naše Valentine: Recenzija albuma Ed Sheeran – “÷ (Divide)“

1. Jedva sam čekala da neko ovo napiše i odlično je 😀 Mm moja omiljena je verovatno "Dive" ali ne mogu izabrati jednu pa su tu takođe "Galway girl" , "Happier" i druge haha. Žao mi je što se "Save myself" nije našla i na običnoj verziji albuma jer ta pesma ima posebno mesto u mom srcu i tekst ima veliko značenje. Tako sam ponosna na ovaj album i već vidim veliki uspeh u budućnosti! :))

2. Meni se "Shape of you" vrti cijelo vrijeme na mobu. Pjesma mi ne izlazi iz glave. I ostale su jako dobre. Odličan posao. I
    super blog 😉

3. Super blog,meni je omiljena SHAPE OF YOU i DIVE.Ali je cijeli album odlican;).